Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Förbereder agilitysäsong.......

Av Tina - 2 februari 2010 19:21


Japp, måste försöka hitta känslan att det finns en agilitysäsong i antågande! Känns lite hårt just nu med 60 cm snö utanför, men jag vet den kommer! Den härliga känslan kommer oxå komma bara det går att träna ordentligt! Just därför började jag förbereda lite i dag!! Kolla in 3 blodpuddingar på väg in i ugnen, så bra att ha i frysen inför!!

Kan lova att jag haft 7 snokande hundar vid fötterna när jag tärnat!!

Detta godis fungerar även utmärkt på Wiggos känsliga mage!! Billigt oxå, 3 st 20 kr!! Så nu blir det ca 100 grader på ugnen och torkning under kvällen!


I övrigt inte mkt  annat ,håller på att spåna lite på ett ev. tält till säsongen till mig å pluttarna, har ju inget drag på bilen jag har numera och tycker det är riktigt besvärligt att släpa husvagn. Ska ev. två vändor till Gotland och dit skulle jag aldrig ta med husvagnen! Hade fullt upp med bilen på färjan tyckte jag!  

Har spanat in ett tält på nätet, det är samma funktion som mitt agilitytält bara att fälla upp som ett paraply! MED ståhöjd i !! Visst ser det fint ut?


Ja vi får se vad ekonomin och planerna säger !  

Så lite optimism inför i alla fall ,jag kanske snart vaknar ur min dvala......

Vi ses!!

 
 
Ingen bild

Yvonne

2 februari 2010 19:54

Förstår att du hade hundarna svansande runt fötterna. Blodpudding är en hit hos mina med, men inte hos mig ;) Börjar oxå se fram emot kommande säsong - det går åt rätt håll ialla fall =))

 
Ylva

Ylva

2 februari 2010 20:03

Duktig du är. Blodpudding är en favorit här också men jag avskyr verkligen att skära den, den liksom suger sig fast på kniven, så det blir inte så ofta som boysenbären får det.
Tältet ser ju superbra ut. :)

http://hagstedt.nu

 
Biggan

Biggan

2 februari 2010 21:25

Mums, tycker både jag o vovvarna om.

http://Bumerangs.se

 
Ingen bild

Madde&Emma

3 februari 2010 10:48

Först stackars lilla Kita!!! det är inte lätt nu när man är liten man försvinner ju i snön!! Jag har helt ärligt åxå funderat på att köpa ett tält är lite trött på att släpa husvagnen i alla fall om det är riktigt långt. Till skåne gjorde ju Lars det men om Emma och jag åker själva är det jag som gör det. Mindre roligt!!

 
Linda

Linda

3 februari 2010 22:45

Vilket jättefint tält, blir nästan lite avis på STÅ höjden. Mitt är det stå på KNÄ höjd i...

http://www.mindgames.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards