Alla inlägg under februari 2011

Av Tina - 12 februari 2011 20:04


....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!

  

Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp.

Jättefina  glasgrejor!!    

trevligt möte och kul att träffas blir inte så mkt så här på vintern.


Ni måste även få se när "lilla" Arrak tycker att han nog kan få plats......

Vi ses.......

  

Av Tina - 5 februari 2011 19:56

Vilken dag/helg, började så knövligt ! Vart i Vara och tävlat Folksam cup final. En final som det har vart olika kvaltävlingar på under 2010 !

Hundarna ska gå ett hopplopp och ett agilitylopp och dom 10 bästa går vidare till en final . Där hamnar alla på noll igen och kör ett agilitylopp !

Tyvärr lyckades jag trassla till det i första hopploppet med Jax så jag får in han i fel tunnelöppning = Disk och borta från finalen. Man måste ha två resultat för att gå vidare.

Jax gjorde dock ett mkt fint agilitylopp sedan med alla kontaktfält fint tagna!   

Wiggos hopp lopp då.... en mkt stressad matte knövlar runt Wiggo och drar på oss 5 fel i en tunnelöppning!  Skit, nu var det nog kört. Fick 11.något i fel då tiden sätts efter den snabbaste hunden och resten får tidsfel !

Låg 11 efter det loppet...... ja, ja.....

Så agilityloppet, Vi går in och gör ett riktigt bra NOLLAT agilitylopp!, jättekul! Då kanske det kan räcka med en plats bland dom 10 till final?


Jag går ut och rastar, när vi kommer in igen får jag ett GRATTIS! Du är till final och ni är bara 4 st som gått till finalen????  VA???

Vad hände?  Många bra körde bort sig, så kan det gå...


Har aldrig vart så nervös i hel mitt liv tror jag! Mådde illa å var färdig att spy, kall så fingrarna var stela!!  URK!!     Att man utsätter sig för detta!!


bakvänd startordning och eftersom jag kom 2:a totalt startar jag 3:a av oss 4:a....

NR 1 går in..... Disk !    shit nu ska jag i mål till varje pris, med 100 fel om det är så, det var nämligen prispengar till 1=6000,2=4000,3=2000 kr i precentkort på Intersport!!      Hyperventilerar!!!


Dionne med Staisy? går in och hon nollar före mig!

Ja, ja, runt nu.......

Wiggo är en klippa!! NOLLAR!!!!  

Dock blir vi slagna med typ 0,67 i tid då jag dels får en jättesväng och håller i hunden så hårt runt banan att han knappt törs springa! 

Vi kommer 2:a då den sista startande oxå diskar sig!

Jätteglad !  Tänk att något som började ganska illa kan sluta så bra!!

Nog vår främsta och bästa bravad så här långt på agilityplan!

Tack AGIF/Folksam för en jättekul cup och jättefina priser!!

Nu har vi 4000 att shoppa loss för på intersport!  

Vi ses!


Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards