Alla inlägg under november 2007

Av Tina - 21 november 2007 21:24


Norrköping tur å retur å Ohlsson är en bil rikare......

Stackars Ohlssons 245:a har ju gett upp så hon har jagat bil en tid!

Så sagt å gjort hon hittar ett objekt i Norrköping........ringer mig å frågar om jag hänger med ,så två bilproffs ger sig iväg dit!!

Väl där kl halv 6 (stänger 6) in å kollar bil......vad ska vi kolla??? Ja färgen va ju snygg.......Nej jag häver mig faktiskt under bilen efter att ha öppnat motorhuven å kollar läget!! Va gör du frågar Ohlsson???

Kollar så bilen är torr under ....alltså att jag inte ser någon olja ......lite proffsigt va???  Ja ha säger Ohlsson , jag sparkar väll lite på däcket å kollar att det är OK då????

Vi tar en provtur och inte åt det hållet vi kom ifrån kan jag lova för där fanns den värsta rondellen jag åkt i t.o.m ett par stoppljus i rondellen!!!

Provturen gick fint inget som lät konstigt eller så fin bil m. skinnklädsel å ECC värsting av ac anläggning som man ställer temp på(jag är avundsjuk...har bara en liten AC knapp!!)

Körde kraftiga svängar åt bägge håll helt tyst i bilen......kalas säger jag till Ohlsson låter fint, för det låter inget!!

Så Ohlsson gör upp affären å vi tar oss hemåt! En händelserik onsdag i våra liv, nu håller vi alla tummar att det var ett praktexemplar som kom till Ohlssons ägo!!!


Kita får pryda bloggen i dag det är ett kort som Ylva Malm i Örebro har tagit på en tävling jag bara älskar det!!!!( tack Ylva!)

Vi ses!!

Av Tina - 17 november 2007 19:11


Bloggar från Nyköping i dag!! Är här med min dotter, Wiggo och Jax !

Har en jämnårig kusin som turligt nog bor här i Nyköping så vi "hälsar" på lite här!! Mkt trevligt!


Wiggo har skött sig utmärkt i dag, i hoppklassen lyckades vi nolla på hinder men med 2 .10 i tidsfel ,vet nog ganska exakt var dom sekunderna tog i vägen......fick en tråkig slalomingång och i slutet på banan  blev det några bakombyten som han inte uppskattar! Alar var skyldig till banan och vid första anblick såg det ut som han tagit en näve hinder å släppt ner.....Dock en hedrande 10:de plats av 47 starter så det var väll rätt OK.

Agilityn missade vi slalomingången så då testade jag ett bakombyte på gungan........som inte fungerade....tror det blev 15 hinderfel men var inte kvar till klassens slut!!

 Ny dag väntar i morgon med nya klasser, small har banvandring kl 06.14........oj oj oj

Vi ses!!

Av Tina - 14 november 2007 22:20


OJ OJ  lyckades visst logga in för att skriva ett par rader till sist!!!

Har haft en tuff men trevlig helg i Rättvik med klass 3 och lagtävlingar i helgen!!

Inga direkta resultat igentligen förutom att vårt lilla lag Byrackarns framtidshopp lyckades gå i mål ett lopp och ta en andraplats!!!SM-pinne!!

I övrigt var det mest DQ ganska positiva i och för sig för Wiggo tog för sig själv och det är inte vanligt.......å ska man göra ett förträffligt framförbyte kanske man ska ta med sig hunden oxå .....när jag väl va klar med bytet hade Wiggo redan hoppat ett extra långhopp bak å fram......


Det var lite snabb rapport från Rättvik, ska väll tillägga att det var absolut det finaste ridhus jag vart i så rent å ljust å fint!!!


Snart dax å jobba så bloggen blir inte längre i dag!

Tar med ett kort från Rättvik  i dag!!

Vi ses!!

Av Tina - 6 november 2007 22:56


Oj va tiden går fort, jag hinner inte riktigt med det här med att blogga!!

Satt i går å tittade lite på foton jag har i datan.....är lite dålig på att komma ihåg att fota men hittade då ett kort från tävlingarna i Fagersta -06, så fint väder ,det är det här som är agilitytävling!!!


Men helgen ska givetvis bli kul oxå!!  Hoppas jag. Innomhus i Rättvik!!

Var iväg till spökhoppet i helgen om Vadstena bk arangerar varje halloween...lika trevligt som vanligt, med varierande resultat ,är man lite nonchalant får man taskiga resultat!!

Så till helgen gäller det att fokusera!!

Dom varnar för ett riktigt busväder till helgen....hoppas det hinner ändra sig........

Vi ses!!


Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards