Alla inlägg under mars 2010

Av Tina - 25 mars 2010 21:45


att tälta i köket! Var ju tvungen att kolla att allt var OK och det verkar se bra ut!

Så premiären blir i Knivsta den 14-16 Maj!! Hoppas att snön är borta då....  

Tror nästan att tältet är större än husvagnen! Det bästa av allt är att det är STÅ höjd! Me like!!

Så sen blir det väll en    i förtältet!

Vi ses!

    

Av Tina - 18 mars 2010 18:19

Jag har haft en jättekul em ! Lånade så fin lastmaskin av fam. Hultberg!

Det var dax att flytta på lite snö!

  

Jisses så roligt det var att ösa runt på snö då!

Har ju en gammal jordbruksutbildning bakåt i tiden , så helt borta är jag inte!

Lite kaxig.....

  

Ett projekt med att låna lastare var att få fram.......

  

Just det , balansen!!! Kan nog träna snart lite fruset på kontaktfälten dock....i morgon kanske!!

Vi ses!

Av Tina - 15 mars 2010 12:39

OK, detta blir i stort sett en resultatblogg från Rättvik så är du inte intresserad så behöver du inte läsa.....

Kul helg, bilade upp med Linda som har Jossan och Madicken. Wiggo och Jax var med i mitt bagage. Vi möttes upp hos Yvonne i Lindesberg. Där hakade även Barbro på. Vi skulle dela stuga i helgen!!

Kalasbra torr och fin väg både dit och hem, underbart!

Fredagen blev "som vanligt" installerade burar å stolar i hallen och iväg till stugan. Givetvis blev det Pizza kväll och lite firande! Pirjo Uffe och Mikkiz kom till oss en sväng och vi delade en flaska "fuskchampagne" och skålade för Jax och hans "fuskcert" En mycket trevlig kväll och många skaratt!!!

Lite agility då, Lördagmorgon startade med klass 2 och Jax gjorde ett agilitylopp, ett lopp jag är mycket nöjd med! Tyvärr 5 fel i slalom då det gick lite för fort så han missade en port i övrigt FIN!!

Wiggos hopplopp !!! Kanon!!  En svår bana men vi nollade ! Han gjorde ett mkt bra lopp och vi placerade oss som 6:a av 60 starter!!   Hoppinne blev det då, vi behövde två pinnar till för att kvala till SM, så hoppet tändes lite igen.

Jax hopplopp, Gick tyvärr ur slalom där så många andra oxå gjorde det? , traglade på men missade nog något hinder , DQ

Wiggos agility.......mattes huvud totalt luddigt efter hinder fyra stannar jag , vet inte vart jag ska.......skickar han över 5,6 utan att vata om det är rätt men tror sedan att det kanske är gungan.....hittar in i banan igen och resten går bra! Wiggo duktig hindernollar.......men vilken tid!!!

Lördagkväll och trötta individer!! Hämtmat till stugan och Melodifestivalen!

Somnade nog sen.......

Söndagens lopp..... Wiggos agilityklass, skrutt, tog om gungan efter ett hopp från den sen gick vi av planen!

Jax hopp 3, fint lopp men matte han inte med på ett ställe så han paserade ett hinder+ att slalomingången blev för svår!

Wiggos, sista chansen på en pinne!! Nollar .......nästan, vi missar bara sista hindret och hoppar det bakifrån!!! SÅ nu har jag gort det klassiska misstaget oxå!! Hade bara behövt räta upp honom lite när han kom ur säcken men min hjärna var tydligen redan i mål.......

Shit same vår tid hade troligen inte räckt till i alla fall då det var väldigt mkt nollor på den banan!! Det var inte meningen att vi skulle köra SM individuellt helt enkelt!

Största och roligaste i helgen var i alla fall Tommy och Almas agilitylopp på lördagen!! Det gav mkt bra utdelning! En 4:de plats med CERT , CHAMPIONAT och kvalad till SM!!!   Så kul!!!  Stort grattis igen!!!

Hemma igen efter en helhelg vid 8 på kvällen!!

Vi ses!!!

Av Tina - 11 mars 2010 19:31

Här kommer det....på begäran.... 


Jax med "sina" fina Cert och Championats rosetter!!  

Jag har fixat lite egna rosetterpå hemlig ort då vi ju tyvärr inte får några! Men jag vill ha.......så jag skaffar!!

OK!! Dax att packa för agilityhelg i Rättvik! Ska bli så kul!!   

Vi ses!    

Av Tina - 7 mars 2010 00:50


Jag har gjort det....för första gången , fast inte helt på riktigt...... Men för mig är det precis detsamma förutom att Jax inte får använda sig av en titel, fast vad gör det jag har inte heller någon titel!!      


Jax    gjorde ett kanonlopp i dag i hopp 3 i Linköping, vi placerade oss på en tredjeplats  av ca 60 starande och hade därmed fått ett CERT, men.......JAX har tyvärr bara en testikel så han räknas inte... Det var vårt tredje "hoppcert" så alltså blev det ett (låtsats)  HOPP CHAMPIONAT!!!!  

Jag är i alla fall glad och stålt !! Mitt lilla popcorn är inte tre år fyllda, han tog sin första pinne (i agilityklass) i maj förra året så jag tycker han har jobbat sig upp som en liten vessla han är!

Tyvärr har ju agilityklassen halkat efter en del då vi inte har kläm på balanshindren ordentlig än ! Men jag hoppas och tror att vi ska hitta någon lösning som passar oss där med!

Så nu gubbar å tjärringar har vi något att fira i Rättvik till helgen!  


Wiggo då? Tyvärr sumpade jag bort Wiggos båda lopp på hinder bakåfram.... mkt taskig handling!! Wiggo    skötte sig annars utmärkt men önskar sig kanske en lite klipskare förare ?


Så som vanligt en kul tävling i Linköping! Dom är duktiga på att arrangera så allt flyter på bra och vi var klara 1 timme före beräknat!!


Givetvis är det JAX som hamnar på foto i dag(natt) .

      Detta är taget i Linköping i Januari förra året då Jax gjorde sin debut på officiell klass 1 bana!  

Vi ses!!

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards