Direktlänk till inlägg 11 december 2010

fantastiska Laxå BK.....

Av Tina - 11 december 2010 18:48


Stort tack skickas till ALLA i LAxå BK som är så otroligt duktiga och fixar LUCIAHOPP åt oss år efter år!!


Alltid lika trevligt !!


Jag körde väll inga strålande lopp i agilityklasserna som vanligt ,varsit DQ lopp och varsit 10/15 felslopp, att det ska vara så förb.... svårt så fort en balans å gunga står på plan!!!


Hoppklasserna gick desto bättre!!

Jax vann båda sina lopp.

Wiggo kom 3:a och sen tyvärr en disk på ett missat hinder. Helt mitt fel, klantigt försök till att styra av mig!!  =(

KIllen körde även han ett hopplopp, och döm om min förvåning när jag bara hade en vägran då han sprang förbi en oxer!!! Tyvärr blev det fel tunnelhål vid hinder 14, men han var otroligt duktig!!!    Dock lite dåligt med portar tagna i slalomet då.......

Killen får vara med och träna på sina vilkor nu sen blir det nog inte så mkt starter mer för han!

Ett kort försök till en agilitykarriär!!   =)    



Tyvärr så lyckades jag dra på mig en sträckning redan i tredje loppet i vänsterbenet!! =(     

Är det inte hundarna så är det jag, gick dock att springa på det när adrenalinet kom, jobbigt på uppvärmning å så!!

Så nu är det problen och det gör ont att lyfta vänsterbenet får släpa det upp i trappor och lyfta in det i bilen......


Så som vanligt var det en mkt trevlig avslutning på årets agility!!


OCH den 9/12 var det 7 mån på sluta    fronten!!        

Vi ses!!

 
 
Biggan o Per

Biggan o Per

11 december 2010 20:29

Oj, vad bra gjort. Hoppas din sträckning snart är bra igen.

http://Bumerangs.se

 
Ingen bild

Ewa

12 december 2010 06:40

Jaxs lopp glömde jag - han var ju som ett popcorn som for fram på planen i första hoppklassen, lätt snabbt o rätt! Kanonkul o GRATTIS till hopploppen! Håller med dig 100% ang Killen - han var ju riktigt på G!!! SÅ KUL!!! Ha det bäst! kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards