Alla inlägg under september 2008

Av Tina - 22 september 2008 21:01


I dag ska jag dela med mig lite av livet på landet,namnet på min blogg!


Grannen tog ett kort när Stefan och han var tvugna att LEDA ut en älgkalv som gick i vår hästhage och skrek en hel dag.


Frågan är var mamma älg var nånstans?? Antagligen hittade mamman den senare eller också hände något annat för vi har inte sett till den igen!!


Så här är bildbevis.....

Vi ses!!

Av Tina - 21 september 2008 21:15


Helgens tävlingar fick väll inte dom resultat som jag ville riktigt....

AG klass 3 m Wiggo blev en disk med ett hopphinder bakåfram,han förstod nog inte riktigt vad jag menade??

Hopp 3:an nollade vi men tappade allt för mkt tid och kom 11:a,dels ett solklart fall av högerslalom vilket vi inte har än...?? lite tapp här å där tror jag!!

Kita körde bara hopp 3:an med en disk men trots det glad med ordentlig fart,så....

Månadstävling på klubben i dag,dom skötte sig fint Wiggo nollade på ett OK lopp! Kita tramsade lite med en massa nosande i marken?? Jag röt till hon tog det och körde gärnet,duktig liten trassel!!


Jax fick gå den lätta klass 1 banan utom tävlan och gjorde det riktigt bra,fullt ös!!

Eftersom Killen inte vill riktigt så var det han som fick vara med på prisutdelning och mottaga kexpåsar och dyligt,perfekt tyckte han!!

Så det var helgen den gick precis lika för fort som vanligt!!!


I morgon blir det till att köpa färg till rummet som min snälla mor var här och tappetserade i lördags!!! Tack Mamma!! Sen måste jag försöka fixa det under veckan!!  Livet går vidare i snabb fart som vanligt!!

Vi ses!!

Av Tina - 19 september 2008 21:58


I morgon bitti far vi till Tomtens BK i Falköping så jag skriver som Biggan,håll tummarna det kan vi behöva!!


Möte med agilitysektionen i går...kanske en klass 2-3 tävling i augusti nästa år....vi får se!!


Hoppas på en härlig hösthelg med många trevliga soltimmar.....

Av Tina - 15 september 2008 20:34


Japp nu blir det Rättvik i början på November,har bokat stuga i dag.

Yvonne och jag ska campa ihop där!!

Ska bli så kul,hoppas bara på bättre väder på ditvägen än det var förra året!! Hugaligen vilken äckligt snöresa det var!!


Var i Lindesberg och körde ett par inoff- lopp i helgen!!

Inga direkta höjdar rundor.....

Jobbade i går kväll,lika tråkigt som vanligt men jag har ju vart hos läkaren med min armbåge och fått det konstaterat att det är en "tennisarmbåge" så han skrev ut några små gula piller åt mig och jisses så skön armbågen blev!!


Är anmäld till Tomtens BK i helgen ,ligger utanför Falköping ca:15 mil och så kommer PM:et och jag har banvandring i AG 2 kl 07.15   !!!!

Kita får nog hoppa över sin agilityklass ser det ut som!!

Varken jag eller hundarna mår nog bra av att åka vid halv 5!!


Dags för en liten powernapp before work!!

Vi ses!


Av Tina - 9 september 2008 21:30


börjar bli stor.... jag la just in hans uppgifter på agility-online!!!

Han blir 18 mån den 29/11...


Han ska få premiärköra på Lucia hos Laxås inoff tävling!!!

Tur vi har lite mer tid till dess...en hel del behöver falla på plats innan det!!


Men han är verkligen på hugget och vill och vill och vill kanske lite för mkt i bland??  Mitt lilla popcorn!!

Vi ses!!

Av Tina - 8 september 2008 20:06


Det var väll hög tid att förnya bloggen lite!!

Svårt att få till det som man vill men nu får det duga för ett tag!!


Vilken tråkig regnig dag vi hafft inte ett uppehåll i detta regnande!!


Amanda och jag har vart till Örebro hos tandläkaren en sväng då passade vi på att handla lite tapeter till hennes lilla sovrum,nu ska dom bara upp också!!!

Annars inte mkt kul ,Stefan , Chico och Birk är på älgjakt i Östersund en vecka .

Åtvidaberg i helgen var inte något lyft i agilityn för min del,Wiggo dubbeldisk-Kita 10 fel och så strök jag henne i hoppen,den var jättesvår och underlaget var så slirigt så jag ville inte köra henne!!

Bättre att få med en hel hund hem!!


Så nu ska vi vila lite innan jobbet , lägga mig ner ett tag och önska bättre väder till i morgon,då kommer hovslagaren!!

Vi ses!!

Av Tina - 4 september 2008 21:39


helt klart fler timmar på dygnet!!!

Dagen som gått.....upp ur sängen kvart över tre tilltippen halv 4 Amanda sammling på fotbollen halv 5 (10 min sena där!!)

Halv 6 Byrackarns plan träna 4 hundar!!(så kul!!)

Kl 7 hämta Amanda i Hidinge på fotbollen(hann se 5 min av matchen)

Hemma kl 8 Laga mat äta...kl9.20 diskat klart stoppat i en maskin,ska nu slappna av lite innan jobbet kl.00.00 Tur man arbetar ....när man stämplat in kan man inget annat göra...


Men man är rätt nöjd efter en sån dag i alla fall!! Frågan är hur länge det håller!!


Men på Lördag kör vi Åtvidaberg i alla fall!! Kul,det känns som att säsongen snart ebbar ut,känns så där men lite vila kanske inte skulle sitta fel??


Vi ses!!

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards