Alla inlägg under augusti 2008

Av Tina - 30 augusti 2008 18:59


Japp....Eskilstuna gick bra!!

Dubbelnolla med en tredje plac i agility och en sjundeplac i hoppklass!!

Kanske inte mina två bästa lopp här i livet lite småstrul i agilityn och ett par missade byten i hoppen så vi drog på oss en lite dålig tid!!

Jag får inte tänka...jag hinner inte.....för då hinner jag inte.....


Ja ja Wiggo skötte sig utmärkt i alla fall och vi hade mkt trevligt sällskap hela dagen,samt ett kalasväder!!

Ing-britt och Tommy smacka upp ett tält jag tog min lilla bur och stol och satt brevid,skönt ibland med bara en hund!!

annika med Axa och lånehunden Lucy satt där med ,Pirjo söderberg med Uffe,Marie med Garbo,mfl.

tog sköna rundor i skogen mellan loppen,en totalt underbar dag!!


Tyvärr var inte min resekamrat Susanne med i dag hennes Alex lyckades få problem med magen i går kväll och fick stanna hemma!

Har fått lite rapporter från Örebros klass 1-2 tävling i dag oxå.

Vill skicka ett STORT GRATTIS till Yvonne och Casper som tog sista pinnen i hopp 2 med en vinst!!  Välkommen till 3:an!  (Fan,en livsfarlig konkurent till!!  :)

och till Linda och Jossan som smackade till med vinst i hopp2,small!!GRATTIS!!

Säkert fler fina resultat som jag missat!!


Nu tänker jag ta en lugn kväll i horisontalt läge i soffan,i morgon blir det lungt och jobbsöndag på kvällen!!

Men vi blickar fram emot Lördag och en tripp till Åtvidaberg!!

Vi ses!!

Av Tina - 27 augusti 2008 21:32


Ja säg vad går upp mot en kväll i tvättstugan!!

Det mesta skulle jag tro!! Men...nu är det gjort. Jag är jätteduktig på att tvätta men det där med att vika....hhmmmm!!


Ser fram emot helgen igen förståss Wiggo och jag ska ta oss till Eskilstuna på lördag och köra ett par klasser,men före det har vi månadstävling i morgon kväll på klubben!

Hoppklasser i morgon så jag tänkte ta mig dit tidigare och träna lite kontaktfält!!

Wiggo och jag har haft agilityvila i tre dagar så nu är det nog dax igen!!

Kita ska få gå i morgon men har sen en ledig helg!!

Lille Jax tränade lite slalom i dag,hyggligt bra bara han har stuttsat av sig en del och klarar av att koncentrera sig en stund,mitt lilla popcorn!!

Killen njuter mest av livet och älskar våra skogsturer,där är han KUNG!!


Bara lite slöbloggning i dag med! Vi ses!!

Av Tina - 24 augusti 2008 20:24


Dagens tävlingar i Lidköping!!

Vilket härligt sensommar väder,men äkligt mkt getingar!!


Kita hopp 3 DQ (för många tunnelöppningar att välja på...)

        AG 2    10 fel ( klantig förare+något som luktade otroligt gott i slalom??)

         Andraplats och pris!!  :)


Wiggo  AG 3  DQ (vilken djä.... klantig förare!!!missat hinder,Wiggo kanon!!)

           Hopp 3    Vinst!!! Cert (fast vi inget får,så det fick P-G med Goliat!)

                           Hopp-pinne-hopp-nolla!!  :)


Vi blickar framåt och kör ett race i Eskilstuna nästa hälg!! Håll alla tummar!!

Vi ses!!

Av Tina - 23 augusti 2008 17:40


Nej i dag blev det inget resultat,startade Kita i en agility 2:a i Laxå med ett DQ som följd!

Rev första hindret missade tredje (klantigt av mig) körde bara vidare utan att ta tillbaka för att göra det till ett roligt lopp med full fart framåt i stället!!


En hel del andra fixade fina resultat i stället,mitt största GRATTIS skickar jag till Linda och Jossan som nu har fixat en pinne i agilityklass!!!

Du ser det går nu är det bara att tuffa vidare!!

Min granne (och reskamrat för dagen) tig en hoppinne och blev uppflyttade i 2:an,Cristina Brånn och Zabrina fixade en pinne i hopp 2:an,anette med både Zingo och Yoggi fixade pinnar och uppflyttning,,,,säkert fler bra rundor som jag missat men stort Grattis till er alla!!!


I morgon bär det iväg kl 05.30 mot Lidköping!!

Vi ses!!

Av Tina - 21 augusti 2008 20:00


Något rätt har jag nog gjort!!

Jax har i dag fixat 8 portar slalom klockrent från BÅDE höger å vänster!!!


Fast vad vet jag i morgon kanske han inte känner igen pinnarna längre....han är lite som ett popcorn....hit å dit!!


Wiggo tränar balansen varannan dag och Jax slalom har fått för mig att det är lite lagom.... Kita hon vilar sig mest i form??

Försöker träna lite mer en till två ggr i veckan tufft att hinna med när det är tävling mest varje helg just nu!!

Dom ska ju tycka att det är roligt också så det får inte bli för mycket,men jag tror jag hamnat ganska "lagom", hoppas det!!


Har just avslutat lite målning ,har målat 8 sektioner staket på ett par timmar,men det blev bra!! Dax att fixa lite pannkakor!!


Anmälde mig till en handlingskurs för Camilla i dag också!! kul!!


Jax måste få vara med i dag ,tror jag allt!!!

Av Tina - 17 augusti 2008 19:28


Ja det är väll så man kan sammanfatta min Agilityhelg i Frövi!!

Inga resultat att skryta med,lite femmor här å där och ett par diskar.....tråkigt!!

Hundarna skötte sig bra ,det var nog jag som var lite avtrubbad!!

Agility 3:an i dag var något ut över det vanliga!! 3 nollade hundar av 58 st dom flesta diskade,så det retar mig lite att jag klantade till det på "enkla" saker och klarade alla svårigheter!! Men det är väl så att jag konsentrerade mig för mycket på dom och missade ett par helt naturliga saker i stället!! Shit!!

Trötta å glada å goa är vi i kväll i alla fall!!


En hel del andra agilityvänner har lyckats bra i helgen skickar ett STORT GRATTIS till er alla!!


Dax för en arbetsvecka igen,hoppas den går bättre än den förra!! det är ett helsike att ställa om sig och jobba natt igen efter semestern!!

Skolan börjar ju denna vecka oxå,skönt,då blir attl "normalt" igen!

Lilla snuttan ska ju börja 7:an,lite nytt!!


Hittade ett kort på Wiggo å mig i Oskarshamn på geoagility av Henrik Rosvall,kan ju säga så här ....Wiggo är ju i alla fall snygg,vissa andra ser lite ansträngda ut!!! Håll till godo!!


Ha´t bra   vi ses!!  

Av Tina - 11 augusti 2008 15:37


Ja nu har väll kroppen fått sin sömn i alla fall. Håller på att packa upp efter helgen!!

Inser att det verkligen är dax att blogga ,jag tycks ju ha ett 40-tal tittare per dag och dom är det väll dax att göra sig god med nu!!

En hel del har hänt sen jag bloggade sist!!

Förra helgen hade vi ju klass 1 tävlingar hemmma i Kumla. det flöt på jättebra med rätt lite starter och vi har fått beröm för tävlingarna!!

Mina hundar tyckte väll inte livet var allt för roligt? Bo i husvagn en helg utan att få springa??

Hade sen min sista semestervecka som gick i slapphetens tecken!!

Fixade lite pass å grejer till min dotter som ska åka utomlands med mor-mor,Lite träning mellan skurarna och en trevlig torsdagskväll på Byrackarns plan och en liten inoff-tävling!!

Hundarna skötte sig utmärkt kita va go å glad,Wiggo vann båda sina klasser dock med ett jättehopp från balansen!!!! inte bra!!

Lille Jax sprang ett eget litet lopp efter klasserna var klara och gjorde det mkt bra!! Glädje!! Kan jag förklara loppet med!!


Så till Oskarshamns-helgen!!

Jag susanne och Yvonne hade hyrt stuga och åkte på fredag-em mot Oskarshamn,efter diverse glass och matstopp kom vi fram och tältade!!

Stora planer med gott om plats dock en parkering långt från plan!!


En kanonhelg med bra resultat!!

Vi hade dagen till ära trocklat ihop två lag  som vi anmält!!

Dock inga resultat på den fronten,men det var kul och det var vår målsättning!! Mediumklassens agilitybana var väll lite i överkant,en 4+++ bana kan jag säga,helt omöjligt att hitta något flyt i den! Wiggo som väl var den "mest rutinerade" hunden i laget lyckades väll ta sig runt men inte var det bra å fel blev det oxå!!

Skickar med ett par kort på våra GOOOA lag!!


Individuellt är jag helt klart nöjd!!

Wiggos bästa resultat är söndagens agilitylopp där vi nollade och tog en 7:de plats!!  SM-nolla/pinne!!

Kitas bästa är helt klart söndagens båda lopp!!

Ett jättesnyggt Agilitylopp i 2:an,dock med 5-fel på a-hindret(feldömt enligt Yvonne?)Klassens snabbaste tid!!! En 5:de plats och en pennlampa rikare!!

Kita gjorde även ett JÄTTESNYGGT hinder-nollat lopp i Hopp 3:an!!

Dock 1,?? i tidsfel-men hon var som en tiger!!!


Så vi landade hemma hos mig vid 21-tiden efter nästan 60 mil och tidiga dagar,banvandring kl 06.00 och 07.00 !!

Trötta och slut efter helgen,då hade stackars Yvonne en timme kvar till Lindesberg!! Hoppas det gick bra!!


Susanne och Yvonn hade fina resultat på Buster och Casper under helgen!!

Buster plockade två pinnar och tog sig upp i hopp 2:an sen hade han 2 st 5-fel lopp!! Han var fantastiskt duktig!!

Casper klippte till på söndagen med en vinst och en tredjeplacering-pinne 2 i både hopp och agility 2:an!!

Så nu är han snart och tampas med oss i 3:an......aj,aj,aj  :)

Måste bara skicka ett STORT grattis till Amanda Appelbring och Rocky som tog storslam i Lördags med en vinst och en andraplacering efter två kanonlopp!!


Nu återstår bara det alllra alllra värsta i kväll börjar jag jobba efter semestern!!!!!

Håll till godo med lagkorten tagna av Susanne ppelbring!!

Vi ses,nu laddar vi i veckan för Frövitävling nästa helg!!

Av Tina - 10 augusti 2008 22:29


helt slut!!

Efter en helg i Oskarshamn med banvandringar kl 06.00 resp. 07.00


Mycket häftiga resultat i vårt tält!!

Försöker blogga lite mer i morgon,kan bara tillägga att jag är mkt nöjd efter helgen!!!

SOVA.....

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards