Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

VM GULD......

Av Tina - 24 februari 2008 08:49


VM guld....VM guld.....Känslan efter Kitas lopp i går kan bara beskrivas så!!

Hon gjorde allt så rätt å det kändes som att köra radiostyrd bil!!

Balansan stod på upploppet som näst sista hinder hon stannar till tittar på mig å springer så fint ner för kontaktfältet....tror inte det hänt det senaste året på tävling!! Lycklig som få glömde jag bort sista hindret men Kita fixa det helt själv!! Det var även en kl. 4-5 slalomingång efter ett däck som hon tog som en tiger!! Detta lopp kommer vi leva på länge!!!


Både Kita å Wiggo gick en öppenklass oxå med hyggligt resultat....felen vi fick var BARA mina hundarna skötte sig utmärkt!

Kita fick 10 fel- sista pinnen i slalom(lite för bråttom!!)en vägran där matte visade hindret klantigt!! Dock en 8:de plac av ca 35!

Wiggo 5 fel-Matte förvirrar Wiggo när han ska in i böjda tunnlar så tillslut stanna han framför å frågade...menar du in här?? Skärpning matte!!

Det blev dock en 4:de plac av den rundan!!


Tobbe som vi gått kurs för ett par gånger var där å tittade å kom genast med kommentarer om loppen!! Hur bra som helst!!


Så tävlingen som jag inte haft så stora förhoppningar på blev LYCKA!!

I dag ska vi köra ett par lopp på vår månadstävling ska skärpa till mig !!


Kita ligger sin vana trogen å slummrar mellan husses ben under en filt i soffan,husse påstår att hon tagit semester i dag -men icke i em kör vi igen!!

Kortet blir givetvis på Kita m. pinnerosett som blev en uppflyttning i klass2!! (Hade inte mage å få henne att posera!!) 

Vi ses!!!

 
 
Ingen bild

Linda N

24 februari 2008 09:37

Ett JÄTTEGRATTIS till dig och Kita för ert fina lopp och den efterlängtade uppflyttningen!!

Linda

 
Ewa

Ewa

24 februari 2008 11:10

Det var så KUL att se Kita in action igår! Vilken racerråtta hon är!!! Grattis till pinne o allt! Kram Ewa

http://levnu.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

24 februari 2008 13:48

GRATTIS! Vilket lopp det var !!!!
Kita är verkligen jätte duktig. Väl värd att mysa under filten idag =)
//Yvonne

 
Ingen bild

Bengalning

24 februari 2008 16:34

Hej T! Det verkar ha gått bra för ej igår! Grattis! Härlig känsla va?! Själv fick jag också lite VM känsla igår...S*Asian Spirit's Big Hunk of Love alias Aslan blev Best In Show på Östkattens utställning i Nyköping igår!! Med 2 av tre röster i finalen mot en Devon Rex så blev fin buckla och massor av priser med hem i bagaget.Synd att man inte kan skicka med bild här annars skulle du få en på underverket!! Ha det bra! Kram Bengalning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards