Alla inlägg den 25 februari 2008

Av Tina - 25 februari 2008 17:27


Har byggt ett projekt i trädgården åt mina sheltie.....tiden får utvisa om det är något som fungerar??

Har tagit tipset från Marie Hansons nya bok-agility på enkelt vis.

Marie använde sig av grönt plastnät men det hade jag inte så vi testar med kompostgaller? Ska sända med en bild på mästar bygget som består av kvastskaft å galler å stripes!

idén bygger på att ta slalomporten in å ut rätt men från början bara springa rakt fram emellan pinnarna sen så småningom flytta in den ena raden närmare å närmare den andra så det blir ett slalom.....så småningom ta bort gallren....vi får se om jag lyckas???


Något helt annat....Killen var fantastisk i går!!! Han vill ju inte vara med på noterna riktigt vad det gäller agility men i går hade vi månadstävling på klubben å han fick va med å leka-dagen till äran var den lätta banan en så kallad M-bana....ypperligt... Killen sprang på som aldrig förr tyckte livet var toppen!!

Matte lyckades trockla honom igenom slalom-han kan inte det....slutrakan bestod i hopp-hopp-säck-däck-hopp....Killen tar det som rinande vatten!!! Jag har inte visat honom säcken på nästan ett år då han tyckt den vart "äcklig" !! MATTE överlycklig!! 

 Killen fem fel å ett andrapris i lätta klassen!!!  Startade även honom i den svåra klassen men gjorde en egen positiv väg UTAN slalom. Den började i stället med hopp-däck- säck, tänkte det var en engångs grej att han fixa det -men icke han tog det fint igen!!! LYCKLIGARE än då!!

Så min helg har vart UNDERBAR!! Milt uttryckt!!

Vi ses!!

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards