Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

En rolig helg.....

Av Tina - 16 februari 2009 14:58


har passerat.Vi var iväg i Lördags på en inoff tävling med tre starter i Motala. Jättekul är ordet!

Wiggo gick kanon men hade en hel del bra hundar att kämpa emot,han gjorde tre nollade lopp :) men det fattades nån sekund eller hundradel från topplaseringar,han blev 3:a ,5:a samt 2:a !! Mitt lilla gull!

Jax var mkt duktig också! Första loppet drog vi på oss 15 fel,slalom in, slalom ut samt att han sprang förbi gungan med en meter,annars väldigt följsam.

Första hopploppet,en kanonrunda 0 FEL och en andraplats !

Slagen av Alex och Susanne med några hundradelar men slog Maria Walter med Teddy en klass 3 hund!!

Jag var så glad åt detta lopp så nu kändes det som att jag kunde åka hem för nu hade jag gjort mitt! :)

Jax tredje lopp en miss på slalomingången  sen missade vi ett hinder på sluttampen men jag tog inte tillbaka honom för jag ville hellre behålla farten, så ett DQ i protokollet!

Men så kul vi hade, Gunnar var där och körde 4 hundar=12 lopp han är strong!

Yvonne och två till från Linde var med dom lyckades komma fram 10 min innan banvandring efter att i stort sett kört runt hela Närke :)

Så kul det är med dessa tävlingar när man kör en inbördes fajt.....jag är rätt nöjd trots allt, Wiggo blir visserligen slagen av både Casper och Buster när dom går rätt....men vi höll hela vägen ända in i tredje loppet utan att ta en liten extra röd tunnel!!   * ler*

Söndagen var ganska lugn och skön,hade igentligen tänkt att åka och titta på Veronica Bache kurs som distriktet hade för ungdomarna men sömnen tog överhand så det blev sovmorgon och på em lite träning med mina hundar i stället för kl 17.30 var det dax att jobba igen......

Så nu är det lite lungt ett par helger bara klubbens månadstävling nästa söndag sen kör vi Folksam cup den 7/3.

Kan undra om vi hinner lägga golv och tapetsera ett rum till??

Förresten Cecilia-jag är ful nog och hoppar över utmaningen......


Vi ses!

 
 
Ingen bild

Yvonne

16 februari 2009 22:49

......liten röd tunnel?? Vet inte vad du pratar om. Såg ingen liten röd tunnel, gjorde du Ohlsson??

//Vi som vann både hjärteloppet och chokladloppet. Nallar har vi hemma =)

 
Ingen bild

Susanne O

17 februari 2009 09:57

Nej, jag föstår inte heller vad hon menar????
Nu finns resultaten på Motalas hemsida iallafall.

 
Mikaela

Mikaela

17 februari 2009 11:13

Hallå där, grattis tll fina resultat!
Fick plats för att gå Bache-kursen, men då ELla är/var i höglöp så kunde vi inte åka. Men det kommer fler chanser.
Lev väl så ses vi på tävlingsbanorna :)

http://www.elegantdogs.se

 
005 - tillika Fru ordförande ;o)

005 - tillika Fru ordförande ;o)

17 februari 2009 18:57

Bra idé att slopa delmedlemskapet i Karlskoga BHK - vi hade inte ens en agilitysektor på pappret på årsmötet i söndags.

Vad gäller medlemsskap och hemsidor för KASK så kan du läsa lite mer på min blogg - men såklart du får 009 - Pär inväntar 069 säger han... KRAM goa vännen o grattis till stordåd i helgen - laget kommer bli giftigt bara det slutar klia hälsar Xi

http://levnu.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards