Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Snapphanefejden.......

Av Tina - 28 juli 2009 16:12


Japp, då var man hemma igen och har väll sovit ut lite, jag blir totalt slut efter agilitytävlingar!

Vi har haft kul, campat i stuga med Susanne och Yvonne i stugan brevid och Anette och Rosie + sonen Daniel i en annan stuga! Stefan och vår nya medlem Arrak var med oxå, Arrak har vart så duktig och är en jäkel på agilityliv nu!!

Grillat  och käkat pizza, spelat minigolf, som jag för övrigt blev bjuden på då jag vann vårat derby i hopp 3 där vi nu alla har hundar. =))


Jag är mkt nöjd med resultaten denna vecka hundarna sköter sig utmärkt, ibland önskar dom sig en handler som kan hänga med i 20 hinder annars är det helt OK !!

Resultat då.......Wiggo rätt fin i dom flästa rundor, lyckades få med sig 1 pinne i agility (8plats) samt 1 i hopp (12 plats) I den konkuransen är jag MKT nöjd!!

Jax sköter sig ypperligt flippade bara ut i det sista loppet.....Några fina 5 fel rundor. Tog med sig 2 pinnar hem i Hopp 2.

Bästa placeringar, 2:a 2:a 3:a   Slagen av Anna Käll i 2 av klasserna........med tanke på att hon vart med i landslaget och så så kanske jag får ta det??......


Vi körde även Arion Cup på fredagen, man startade med ett hopplopp, beroende på hur man placerade sig där så vände dom på startlistan så det ledande ekipaget körde sist- väldigt KUL !

Wiggo lyckades bäst i cupen plaserade sig 9:a efter hoppen(tror det var ca 90 starter) tyvärr drog vi på oss en 5 fel i agilityklassen då han snubblade sig upp på A-hindret och inte lyckades få balans innan hoppet efter MEN vi slutade på en 5:e plats och vann t-shirt och lite prylar!!!

Jax var jätteduktig oxå slutade på 20:de plats(ca 90 starter där med tror jag!) med två 5 fels lopp!!


Så det tråkiga, Kita har inte haft sina bästa dagar, så nu har jag beslutat att hon tar pension från agilityn, hon är bara 5½ år men......hon beter sig så konstigt att jag undrar om hon tycker det är kul?? För att hon ska komma igång i ett lopp behöver hon ha raka starter helst med en tunnel som nr 2 och hur många klass 2 och 3 har det?? Så hon får nu vara med på lite klubbtävlingar och så i stället, hon och Killen är givetvis med och tränar på sitt sätt, men att kasta bort en massa startpengar tänker jag nog sluta med!

Så Snapphanefejden var KUL, lite trött på den skånska dialekten som surrat 5 dagar i högtalaren =) men vilket arrangemang, i bland var det 5 banor igång samtidigt, jättefina hinderparker! Murar på alla banor!


Nu fixar vi för fullt inför vår tävling den 8-9/8 hemma i Kumla, det är mkt som ska klaffa!!!!

I morgon tar nog Wiggo och jag en semestertripp till Knivsta och kör en kvällstävling.......man får aldrig nog!!

Vi ses!!

 
 
Ewa

Ewa

30 juli 2009 08:42

Grattis till fina resultat nere i skåne!!! Tråkigt med Kita, men det är nog rätt beslut. Vi ses framöver så ska jag vidarutvecikla min tanke! ;o) Vi ses på er tävling om inte förr - o du har väl koll på mitt mail från en - två månader sen om husvagn? Kram

http://levnu.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards