Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Gotland å lite till.......

Av Tina - 1 juli 2009 17:52


Japp, ett litet blogginlägg vore kanske på sin plats!

Har precis lyckats packa upp det sista efter Gotland och i morgon packar jag igen för en tripp till Åtvidaberg.....livet är härligt!!

Gotland var riktigt bra, lite långa dagar kanske eftersom det var ca 1300 starter per dag, men alla vill ju tävla.

Åkte till Gotland på torsdagen debut på färja med hundarna,dom var jätteduktiga och sov i bilen hela vägen!

Hade bara med mig Wiggo och Jax dit, lite lättare så med tanke på att jag skulle tälta och åka båt.

Pirjo och familj mötte upp på campingen och hjälpte mig att tälta, inte det lättaste då vinden tog i en del!!

Vidare till tävlingsplatsen och upp med lite tält där med.......väl förankrade kan jag säga för jisses vad vinden tog i emellanåt!!

Hundarna var jätteduktiga hela helgen, Jax var i strålande form och gjorde sitt bästa hela tiden! Resultat en VINST i agilityklass 1 och en VINST i hopp 1, YIPPPPIII  !!!Diverse andra placeringar också men där jag trasslat på oss lite fel.....

Wiggo skötte sig också utmärkt något nollat lopp ett par 5 felslopp någon disk å så, men det bästa var att vi lyckades ta en HOPPPINNE med laget!!

Vi körde laget på tre hundar så det var ju inte alla lopp vi gick i mål!

På lördagkvällen var jag ,Pirjo, Mikis med hundarna inne vid ringmuren och gick runt, lite kullturella kort därifrån!


Ni får helt enkelt vända på huvudet å titta jag lyckades inte vrida bilderna......Sorry!!

Så en mkt lyckad helg och vi kom med båten hem i god tid,var hemma vid halv 1 på natten.....trött, men nöjd!!

Väl jag klivet in hemma väntade nästa utmaning.....i Lördags var Stefan iväg och hämtade em en ny familjemedlem, Säg välkommen till Acker Olivan!

Han kommer gå under arbetsnamnet ARRAK, 8 veckor och en riktigt liten tuff herre!!!

(vänd på huvudet igen.....jag måste nog rotera bilderna innan jag laddar upp dom.....)

Så nu har vi lite att göra igen,kan ju säga att mina hundar inte är allt för förtjusta i Arrak än....

Lycka till i helgen alla, vi ses!!

 
 
Gittan

Gittan

1 juli 2009 21:22

Halloj!
Ni verkar ha haft det kanon på Gotland! Grattis!!
Hoppas allt är ba annars i värmen! Här börjar de små röra på sig lite, börjar bli ritigt söta! De bli 4 veckor på fredag.
Nykomlingen ser jättesöt ut, fast det är "fel" ras *L*!
Lycka till i Åtvid!
//Gittan

http://www.lyckoshellans.com

 
Linda

Linda

1 juli 2009 22:29

"Lillen" var jättesöt ;)

Jo, rotera bilderna innan uppladdning... Men det funkar utmärkt att lägga huvudet på sne!

Ses på fredag!!!

Kram

http://www.mindgames.bloggagratis.se

 
Karla

Karla

1 juli 2009 22:38

Jaaa!!! Grattis!! Vilken liten snygging. Lycka till i Åtvind och med Arrak. :D

(man kan vända i visningsprogrammet oftast)

http://possibly.blogg.se

 
Ewa

Ewa

3 juli 2009 11:07

Vilken tur att du har dom snea åt det hållet, har muskelknas i nacken o kan inte vrida åt andra hållet ha ha ha KRAM o lycka till i helgen!

http://levnu.bloggagratis.se

 
Biggan o Per

Biggan o Per

6 juli 2009 20:50

Tjohooooo vad duktiga ni är.

http://Bumerangs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards