Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

En bit upp ur dalen.....?

Av Tina - 8 juni 2009 00:55


I dag har vart en BRA dag! 

På fm hade jag ett par från Västerås här och tittade på min ponny Twiggy-på kvällen ringde hon och sa att dom vill köpa Twiggy, så om allt går som det är tänkt så byter hon hem på Midsommardagen!!    = )  Yippie!!!

Vincent har blivet lovad att få flytta hem till sina förra ägare när Twiggy blir såld,så jag hoppas det går bra då!!

Båda två kommer att få det toppen och det känns så bra!!


Ett kliv till upp ur dalen, Wiggo min lilla ögonsten,skötte sig utmärkt i dag på Dm. Två nollade lopp och en bronsplats!!!  Vi var även delaktiga till att Kumla BK´s lag tog ett silver, tillsammans med Per - Nano och Inger - pippi!!   JÄTTEKUL!!!

Fick kompa en timme från jobbet......


Sen ett haltkliv ner också....Jax mitt lilla popcorn.......har tyvärr väldiga problem att ta sig ner från balansbomen den rätta vägen!!!

Det allra svåraste är att det beteendet som han visar på tävling ( När nerfarten börjar ser ha att jag är efter och på halva hoppar han av framför mina fötter..... ) Visar han aldrig på träning....han går så fint då =(  

Så det finns en del att jobba på.......

I övrigt går det fort som f....


Kort på mig och Wiggo i dag,fotat av Biggan! (Tack!!)

Jag som vanligt helt RÖD i fejset.....men det är ju sån jag är!!

En häktisk vecka väntar, Vi ses!!!

 
 
Emma, Harry och Hilja

Emma, Harry och Hilja

8 juni 2009 14:48

Grattis TIna! Ni är så bra!!! :D

Äsch, det verkade ju som om 90 % av alla Närkes agilityhundar har stora problem med kontaktfält... Här är Närke är vi jäkligt bra på flying contacts. ;)

Jag kommer att vara supernoga med Hiljas kontaktfält, Harrys - ja de är så flying som de kan bli... ;) Är det värt att träna om när hunden är sex år?

http://herrharry.se

 
Ingen bild

Yvonne

8 juni 2009 21:33

GRATTIS till bronset. Ni var super duktiga, riktigt snygga lopp. Ta med dig det till SM nu, du vet ju att det går :) Dessutom med dina tröjor så kan det väl inte gå mer än bra =)
//Yvonne

 
Linda

Linda

8 juni 2009 21:53

Grattis, grattis!
jag håller med Yvonne, ta nu med dig denna känslan till SM :)

http://www.mindgames.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

9 juni 2009 08:31

Grattis till DM-brons! Nu är det SM medalj nästa - ni KAN! Håller alla tummarna!!! KRAM Ewa

http://levnu.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susanne O

9 juni 2009 10:29

Grattis till DM-Bronset.Mycket bra jobbat.
Lycka till på SM vi håller alla tummar och tassar för er.Vi vet att ni kan. Bäst när det gäller,det fixar ni.

 
Gittan

Gittan

11 juni 2009 11:58

Grattis till DM brons!
Lycka till på SM!
Soda fick tre små sobelpojkar, de är så fina!
Ha de gott!
//Gittan

http://www.lyckoshellans.com

 
Åsa

Åsa

11 juni 2009 14:06

KÖR SÅ DET RYKER NU!!!

http://www.soltorp.com

 
Biggan o Per

Biggan o Per

12 juni 2009 07:28

Kör-kör-kör!!!!! Det kommer att gå super.

http://Bumerangs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards