Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Nere i djupa dalen.......

Av Tina - 6 juni 2009 21:22


Ja, det känns som vi hamnat där. Jag har vart mkt dålig på att blogga, anledning? Jag har helt enkelt inte ork till det!!

Djupa dalen......ja den senaste tiden med agility känns som den inte riktigt velat gå min väg. Har en hel del fina rundor men när man kör i klass tre räcker inte fina rundor, man måste få till perfekta rundor för att det ska räcka någon stans. Har några gånger hamnat precis utanför "pinn" plats, antingen för dålig tid eller något fel i bagaget,mediumklassen är helt enkelt "för bra" jag har för bra konkurenter.


Jax kör klass 1 nu så det ryker om det, han tog en vinst och första pinnen i agilityklass i Örebro förra helgen!! I övrigt har vi en hel del kontaktfältsproblem , och lite svårigheter att det "går för fort" så vi missar lite slalomingångar och så. Men jag vägrar att skrika stanna för att på nytt skicka in i slalom, tiden kommer då han lyckas anpassa sig och fixa det själv, så länge han inte gör det så ska vi vara i klass 1 . Men som Olsson sa i dag , ta tag i balansenproblemet NU vänta inte i 6 år som jag.....ligger lite i det!

Kita hon kör för det mesta sina egna race,alltid hittar hon på något tok.....Killen han är med å minglar på tävlingarna!!

DM i morgon,jag ska köra Wiggo och Jax,vad kan det bli av det?


På fm kommer det några från Västerås och tittar på vår ponny Twiggy,hoppas det kan falla i smaken!!


Så jag har några dagar på mig nu att vandra ur den djupa dalen för på torsdag bär det iväg mot Karlskrona och SM i agility!!

Vet,besiktning på fredagen hopplopp på lördagen och agilitylopp på söndagen hoppas att jag kommit långt upp ur dalen till dess   =)


Vi ses!!!



 
 
Linda

Linda

7 juni 2009 11:02

Ja, dessa dalar är aldrig roliga!
Med de snygga tröjorna som är fixade till SM så kommer du vara ur den där dalen på nolltid ;)

Hoppas det går bra med visningen av Twiggy.

Ja, gör upp en plan för vilket beteende du vill ha på balansen redan nu, och var sten konsikvent med det. Jag vet vad trist det är att träna om ett invant beteende.... Tro mig det är inte kul...

Hoppas DM gick bra!

Kram Linda

http://www.mindgames.bloggagratis.se

 
Mikaela

Mikaela

7 juni 2009 23:24

Ryck upp dig nu! Se till det positiva, och tänk att allt kan bara bli bättre, för det är så sant som det är sagt! För hur bra någonting än är så finns det alltid saker som går att göra lite bättre...
Lycka till på SM. Kör hårt och ha roligt!
"För varje förlust kommer man närmare en vinst"
Kram

http://www.elegantdogs.se

 
love

love

8 juni 2009 18:18

Vilket lag hejar du på?Jag hejar på AIK.
PS:Vad fin blogg du har

http://aik-.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards