Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

Resultat å en ny tvättmaskin.......

Av Tina - 22 juli 2008 15:29


Ja det är väll dax att få ut lite resultat,trots semester går tiden på tok för fort och jag hinner inte allt jag vill!!

Att vår tvättmaskin var tvungen och ge upp så vi fick åka och köpa en ny i dag var väll inte riktigt med i beräkningen heller!!!

Men en sån MÅSTE man ha......

Värmlandshôppet var fantastiskt roligt!! Men man blir totalt slut efteråt!!

Mina hundar har skött sig exemplariskt och gjort sitt bästa!! Det enda som nog var till vår nackdel var att Kitas Agility 2 var kl 07.00 på morgonen och säga vad man vill men hon är ingen morgonhund!! Svår att tagga då som ni kan se på resultaten.......Hennes största bedrift blev första dagens hoppklass 2,en andraplats av54 starter och PINNE=uppflyttad till Klass 3 Hopp!!!! OJ,OJ,OJ,

Wiggo gjorde sitt bästa hela tiden och presterade bättre än jag förväntat mig!!! Här kommer resultaten!!


KITA   Torsd.  AG2=DQ  HOPP2= 2:a/54st=pinne+uppflyttad!!

           Fred.   AG2=DQ  HOPP3=DQ (krascha första hinder ville inte mer...)

           Lörd.   AG2=DQ  HOPP3=5fel  plac 51/124st

           Sönd.  AG2=DQ  HOPP3=10fel(två rivningar)69/114st

KLART GODKÄNT!!!!

WIGGO  Tors.  AG3=DQ   HOPP3=0fel SM-nolla 28/113st.

             Fred.  AG3=0fel SM-Nolla 11/102st

                       HOPP3=0fel(fast 0,61tidsf....)40/111st

              Lörd.  AG3=0fel(fast0,33tidsf...)15/106st

                        HOPP3=0fel(fast1,29tidsf...)21/117 st

              Sönd. AG3=5fel(på balansen) 32/103st

                         HOPP3= DQ  (error)


Så 5 hindernollor-två SM-nollor jag har en mkt duktig WIGGO!!

Jag behöver bara få till vissa svängar och så så att vi kan fixa lite bättre tider!!Men det är inte hans fel....det är jag!!

Men jag kan säga att även om jag hämtade priser på 11 samt 15 plats så var jag rätt stålt som placerat mig bland hela svenska delar av norska å finska ELITEN!!!


Så nu vet ni hur det gått,nu är det bara att blicka framåt mot nya tävlingar om Wiggo klarar att kvala till SM återstår att se, men vi har i alla fall våra Nollor i Hoppklass klara,nu fattas "bara" 4 nollor till i agilityklass!!

Men det kan jag säga är bara en stor bonus om vi skulle greja det-inget jag har planerat!!

Så så är det.....Vi ses!!

Kortet är tagit över tävlingsområdet på Värmlandshôppet,jag har hittat det i Anita Axelssons blogg.......




 
 
Ingen bild

Gittan

22 juli 2008 20:12

Vilka resultat! Bara att gratulera, ni är så duktiga!
Kul bild!
Här är det lugnt, tror "grabbarna" ska till Frövi härnäst! Men inte jag, det är förmodligen nå'n utställning då, den sista för året tror jag!
Har du anmält till Askersund?
Ha dè!
//Gittan

 
Ingen bild

Biggan

22 juli 2008 20:34

Tycker verkligen att du ska vara supernöjd. Visst var det härliga dagar? Regnet låtsas vi väl inte om, eller?

 
Linda

Linda

23 juli 2008 20:33

Hihi, det där med morgon trötthund det ligger nog i generna.
Om Jossan själv får välja går hon inte upp ur sängen förrän vid 11, kanske om solen skiner, gör den inte det, jag då går hon inte ens upp! ;)

Nä, akutinköpa en tvättmaskin lät väl inte som en höjdare...
Men det är ju en MÅSTE sak... Såvida man inte gillar att handtvätta, och det gör man ju inte...

Ha det gott!

Kram

http://www.grubbel.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

25 juli 2008 14:01

hmm, undra varför majoriteten har blåa tält? :P

http://precissomjulia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards