Direktlänk till inlägg 9 maj 2008

3 timmar senare......

Av Tina - 9 maj 2008 11:41


Nu måste jag ta å skriva av mig lite! Tiden går så hemskt fort!!3-timmar senare syftar på mig å min sömn......jag är ju nattarbetare,4 nätter i veckan start natten måndag kväll kl 00.00 t.o.m fredag morgon kl 06.00.......detta är ett rent helvete i mellanåt!! Som någon klever sa en gång ÅÅÅ GUD VA SKÖNT DÅ ÄR DU LEDIG HELA DAGARNA!!!       Mitt svar????  Jaaa och du är ledig hela nätterna???    Så sömnen blir en aning lidande har i dag sovit mellan 07.30-10.30......Brukar "det normala folket" sova mellan 12-3 på natten??? Näää skulle inte tro det!!

Men jag måste "vända "på det hela för kl 05.00 i morgon är det dax att stiga upp å avfärd mot Fagersta!!!  Tävling,igen!!  Så kul!!


Förra helgen var det den riktiga "agility-premiären" mycket med folk och mycket med hundar!! Lite regn lite solsken å det mesta en tävling ska innehålla!!  I Tranås var startfälten stora ca. 70-80 starter i medium 3:an!!

Mina hundar skötte sig utmärkt!!  Lite värre med matte!!

Jag har kommit till insikt att i "trean" har man inte råd med en massa klantigt handlande.....Kommer ALLTID fel någon stans på min planerade runda.....Wiggo gick bra och gjorde vad han skulle-som matte sa-men när matte klantar sig vid olika byten å hamnar fel DÅ TAR DET TID!!!!

Wiggo HINDER nollade tre av 4 klasser i tranås MEN med 1 sek ,2,17 sek samt 5,? sekund i tidsfel!!!!

Bara mitt fel å man blir så less på sig själv!! (träna,träna,träna!!!)

Kita min lilla dam med en underbar attityd!! Vi har ju i stort sett under ett års tid övat upp mottivationen igen, hon skadade sig ju i ryggen hösten 06 och föknippade det med agilityn,så det här med kontaktfält har ju vart en mardröm,när det varit full fart fram som har motiverat henne!!Men hon var bara sååå duktig i Tranås..Tyvärr drog vi på oss en 5:a i varje klass på söndagen,men vilken glädje!! + att femmorna var ett rivet hinder mellan gunga å slalom samt en vägran för att matte var ljusår efter och inte han visa!!  Hon var så tapper "min lilla" med sina 26 cm över gräset en blöt plan och en "speciell" domare som älskade att MAXA klasserna på 35+ så var hon otrolig!!  I lördagens MAXADE klass rev Kita ordentligt dom två första hindren och blev väldigt låg!!! aj aj aj-Fick upp motivationen igen och avslutade bra!  Söndagens hoppklass jätte maxad igen.......OK,testar ett par hinder vid första rivning tar jag mig av plan var min tanke!!!Kita går som spjutet å grejar ALLT!! visserligen denna förargliga vägran men den är ju mitt fel!! Så nu får vi se vad Fagersta har att erbjuda??? Fint väder ser det ut som...Kita ÄLSKAR att ligga å sola i 25 grader så hennes helg blir nog underbar!!


Ska försöka mig på att vårstäda husvagnen i dag.....börjar bli dax ,Ohlsson å jag ska ju campa i Skutskär den 31:a!!

I dag blir det en härligt massa kort på Kita tagna av Yvonne Öster i Tranås...Jag gillar Kitas attityd....Jag gillar inte mina konstiga miner och att se mina 15 kilo extra tuta runt på bild!! Tro det eller ej men dom flesta kontaktfält fick ett litet tassavtryck i alla fall!! Kolla hur hon styr med svansen......Söta underbara vovvar!!

Vi ses!!

 
 
Ingen bild

Linda N

11 maj 2008 10:35

Gillar ditt filmstjärnesmile vid balansbommen:-). Grattis till finfin prestation i Fagersta!!

//Linda N

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards