Alla inlägg under april 2008

Av Tina - 3 april 2008 20:41


Wiggo ligger i soffan å mår dåligt! Han har vart hos farbror doktorn i dag !!

Han har till å från väldigt ont i magen å jag ville kolla upp det!

 Så det blev kamera rakt igenom hela hunden!! Det såg bra ut utom i tarmen,där finns en inflamation-typ magsår fast i tarmen??  Det togs prover lite här å där som jag får svar på om en vecka! När han ändå var sövd passade vi på att kastrera honom eftersom hans "kulor" låg i ljumskarna!

Vi har bytt foder och farbrordoktorn tror att Wiggo är fitt for fajt om ett par veckor igen!!

Inför denna kamerakoll fick Wiggo absolut inte äta något på 2 dygn + att han fick 3 lavemang under tiden!! Finns det minsta avföring kvar i tarmen så är undersökningen ogjord! Vi hade klarat det bra och fick beröm, men ack så svårt det är att svälta en hund!! Hjärtat värker!!

Så alldeles nyss erbjöd jag honom 1 dl mat vilket han svalde med hull å hår liggandes helt utslagen i soffan!!   Snacka hungrig!!


Så det var var min dag emellen lyckades jag få sova 4½ timme så vi får se hur jag klarar å jobba natten!!

 Vi ses!!

Av Tina - 1 april 2008 21:43


det är så skönt med lite sol å värme!!(kan man kalla det så??)


Tiden går så fort hinner inte ens blogga!! Har vart duktiga här hemma i dag å vårstädat i trädgården!! Krattat å så...dock endast innanför staketet!!


Det börjar ramla in lite anmälningar till Folksam cup den 13/4.

Tror det i daxläget är 2 large lag ,3 medium å 3 small!(kanske!!)

Har börjat köra Jax å Killen lite på slalombågarna...ett spännande projekt....(jag är lite hemlig men kan säga att den yngre upplagan klår den äldre med hästlängder vad gäller att "arbeta"  !!


Har jobbat ett par pass å det är lite tungt när jag fortfarande är förkyld men det måste gå!!  Jag brukar säga att utan mitt jobb skulle jag inte kunna ha min fritid så det är bara att hugga i!!


Så slut för i dag lite snabba rader bara!!!

Vi ses!!

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards