Direktlänk till inlägg 17 april 2008

En usel bloggare......

Av Tina - 17 april 2008 18:11


Jag är totalt superdålig på att uppdatera bloggen!!

Tiden går för fort som vanligt!!

I helgen som var hade vi det toppen,Klass 3 tävling i Örebro som tyvärr inte Wiggo fick springa då det var för nära kastration,han tyckte dock att det nog hade fixat sig ändå!! Han är pigg å vill aktiveras kan jag lova!

Kita sprang dock i den öppna klassen och gjorde ett kanonfint lopp och en nolla!!! Matte lycklig! Dock räckte tiden bara till en 10:de plats bland alla klass 3 ekipage,det tar ju lite tid att svänga den lilla turbon i mellanåt!!


På söndagen hade vi (Kumla Bk) tillsammans med Folksam ett laglopp och en individuell klass på en liten gräsplätt utanför travet!!Jag sprang inget själv då utan hade hand om datan hela tiden med lite hjälp från Yvonne!(TACK!!)

Vi hade en kolosal tur med vädret så det hela flöt fint!!

Tror alla var nöjda och glada efter dagen!! Själv var jag totalt slut och somnade gått efter några korta träningspass i trädgården med dom egna hundarna!!

Min skrivare ballade ur i söndags och vägrade starta något mer på travet,så på måndagen blev det skrivare inköp och när den sedan skulle installeras kom jag på att enheten på min data där man sätter i skivor inte fungerat på ett tag!!  SHIT ny skrivare som inte gick att installera!!

Så tisdagen tillbringades på en data affär i Kumla där dom lagade den och sen som killen sa......din data är väldigt slö....ska jag uppgradera när den ändå är öppen??? Så i stället för 256??? har jag nu 512?? och en litte kvickare burk!  Så med skrivare å datafix är jag nu 2100 kr fattigare....men det fungerar!!

Så i dag har jag vart iväg med Chico till vet. han kan nämligen inte skälla....det bara piper lite ur honom....visserligen rätt skönt men det är väll inte riktigt så det ska vara. Så han fick lite karameller utskrivna så får vi se om det tar !!

Snart dax att hämta hem dottern från träning,funderar på att åka lite tidigare å gå ner på Hallsbergs Bk för att ta lite kontaktfällt,allt står ju ute där så det är bra!!   Å träna det behöver vi vill jag lova!!

Snart drar tävlingarna igång.....å va kul! Men i helgen väntar först en utställning med Killen i Västerås,bara 115 sheltie så det bådar gått!!

Så nu får vi hoppas att inte Gudrun läser denna blogg för det är precis en som hon inte vill se....allt upstaplat i tidsordning o.s.v, men sån är jag!!

Vi ses!!  

 
 
Ylva

Ylva

18 april 2008 13:26

Stackars Chico som inte kan skälla. Hoppas karamellerna gör susen.
Det där med skrivare och datorer ja... får se om vi får någon ny till agility.

http://www.grusifer.wordpress.com

 
Ingen bild

Linda N

18 april 2008 18:21

Håller tummarna för er i Västerås!! Hade ju själv planer på den utställningen, men Othello har ju bestämt sig för att möta våren utan byxorna på:-)
Tycker om att läsa din blogg, så fortsätt du att skriva på det här sättet! Passar mig vanliga "Svensson" alldeles utmärkt!

 
Ingen bild

Yvonne

18 april 2008 20:34

Halloj.
Jasså det var så illa med skrivaren. Den lyckades alltså balla ur precis på tävlingen den rackaren =) Tur att ni hade en till med er.
Lycka till i Västerås, själv ska jag ju till Örebro HuBk och göra debuten i lydnadsklass2.
Gillar oxå din blogg precis som den är ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards