Alla inlägg den 24 april 2009

Av Tina - 24 april 2009 02:15


Ja, Kita har fyllt 5 år ,hon var min start i agilityvärlden!

Sen har jag samlat på mig 3 st sheltie efter det, när Kita var 9 veckor var vi och kollade på vår första agilitytävling......Det var Nerikedistriktet som hade SM det året 5 km hemifrån mig.

Man måste ju kolla in de bästa på en gång så man vet hur det ska vara........

När Kita var 1 år gick vi nybörjarkurs ,i Kumla med Ing-Britt som instruktör.

Kanon - Jag var biten!!

Skaffade Wiggo- insåg redan då att jag inte bara ville ha en hund att tävla med så småningom.

Han följdes av Killen. Men Killen är lite "egen sheltie" vill inte riktigt som jag vad det gäller agilityn- än så länge.......Men trots det en underbar individ!

Så fick Wiggos syster valpar .....det blev Jax!!

Nu har jag mina 4 pärlor och tävlar för fullt.

Den fjärde agilitysäsongen ska starta för mig nu och i Juni startar förhoppningsvis jag och Wiggo på SM !!

Det som Kita och jag tittade på ,då ,för snart 5 år sedan ska jag nu få delta på!!

Livet är härligt ser fram emot agilityåret och att "jaga"!

Jaga dom där härliga nollade perfekta loppen när allt bara flyter,det är dom vi är ute efter ,det är dom vi ska jaga,alla 4 på sitt eget sätt!!

 Häftigt ,vad kul det ska bli!!!

Vi ses i agilityvärlden!!!


(By the way.....månadstävlingen i dag var så kul, alla hundar skötte sig utmärkt,och Wiggo sprang ett provlopp med Åsa, dom skötte det med galant. Kul att se sin hund med någon annan och Åsa fick köra en pälsboll för första gången!! Nu är hon nog biten.....

Jax vann sin klass, Wiggo 2:a i sin klass och Kita 2:a i sin klass, Killen gjorde ett underbart diskat lopp på sitt eget lilla sätt! Dax att sova Kanske?

Stockholm -Kista å lagtävling på Söndag håll tummarna!!

Godnatt!!)




Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards