Alla inlägg den 4 april 2009

Av Tina - 4 april 2009 22:22


I dag har vi vart på en liten trevlig inoff tävling. Det var K A S K, Karlskoga agilitysportklubb som hade sin första tävling.

Jag startade med Wiggo och Jax. Två agilitylopp ett hopplopp.

Dagens värsta var nog i alla fall min lilla Jax,i andra agilityklassen kom han flygande över nocken på A-hindret och landade på näst sista stegpinnen nere på kontacktfältet!!!!

Först skrek jag till för jag blev rädd,att han klarade sig och bara sprang vidare utan att ramla kan jag inte förstå??? Vi fortsatte och jag sprang 4 hinder med honom och bara asgarvade.....

Frågan är ska vi satsa på den tekniken?? eller är det dax att börja träna kontaktfält på nått bra sätt kanske.......

 Lugn å söt liten JAX men skenet bedrar kan jag lova!!


I hoppklassen var han så duktig men vid port 8 i slalomet såg man faktiskt rakt in i en liten tunnel.....2 gånger försökte han sticka dit men sen tog han hela så fint.....


Wiggo skötte sig bra och hade bra fart idag. Första loppet vann vi på en riktigt bra tid. I andra loppet gjorde jag ett så taskigt byte innan slalom så inte ens Wiggo klara av att rädda mig......

Hopploppet, liten tjuvstart av den rackarn så det blev en rivning av första hindret......resten mkt bra!  3:a !!

Fina priser fick vi oxå!!!   Tackar!


Kita och Jax var hemma i dag men dom hade nog tyckt det vart kul att vara med då det blev en helt fantastisk vårdag,vi har haft 14 grader varmt i dag!!! Så när vi kom hem blev det en långpromenad i det fina vädret!!


Tog förresten årets FÖRSTA FÄSTING på Wiggo i dag!!!! Äckeldjur,så nu blir det bad efter alla skitiga ridhusbesök ,sen blir det på med gift igen.....


Så det var det roliga denna helg,nästa helg är det påsk och jag ska vara hemma hela helgen!!! Ja ,kanske träna lite kontaktfält då......

Vi ses!!


Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards