Direktlänk till inlägg 28 september 2009

FY FAN.....

Av Tina - 28 september 2009 19:53


Vilka djävliga 3 dagar det har varit!!Gråter

Lördag morgon upp vid 6 tiden,efter morgonkissen kommer JAX in på tre ben!!!

Vi far mot Stockholm(Jax följer med i alla fall så han är under uppsikt!) Kör vilse så in åt helvete!! Tur man var ute i god tid!! Räddad av Pirjo som lotsar mig rätt bland alla djävla vägar!!

TVÅ riktiga skitlopp med Wiggo under dagen, blåste storm, om det nu kan ha någon betydelse??

Jax på tre ben fortfarande.....

Åker efter Pirjo och dom till Södertälje!! En mkt trevlig kväll där i alla fall!!

Söndag....Jax fortfarande på tre ben!!  Wiggos agilitylopp- SKIT !!Rynkar på näsan

Lyckas i alla fall med hopploppet, lite taskig sväng som tog tid in i slalomet, annars helt OK, håller tummarna och hoppas......SkrattandeOCH gissa vad......Wiggo kommer 7:a av 40 starter!! Tyvärr bara 6 sm-pinnar , hade det vart 41 startande hundar eller att vi gjort loppet sa 50 hundradelar snabbare......DÅ hade pinnen vart vår!!!

Går det emot eller????


Kommer tidigt iväg hem i alla fall! Landar vid 4 tiden med en tröstande kebab rulle i kassen med mig!!

Inser att jag hinner till jobbet!! Jobbar 17.30 -00.00     shit vad trött!!


Börjar så måndagmorgon med att jaga veterinär......YES får en tid hos Ann Thoren i Askersund kl 3, somnar sött igen!!

Enligt VET - Jax har sträckt typ ledbandet i knät!! Strikt burvila 14 ddg, endast ut utanför dörren i koppel för att kissa!!! Halleluja mitt lilla popcorn.....hur ska det gå????  Sedan koppelpromenader rakt fram å så vidare......


Förhoppningsvis är han fitt for fight i månadsskiftet okt-nov!!!


Snacka om tre riktiga skitdagar!!!!!!Skrikandes

Vi ses!!


 
 
Åsa

Åsa

28 september 2009 21:22

Faan vad drygt! Lider verkligen med dig och lille Jax. Det har verkligen inte varit ditt och Wiggos år när det gäller SM-pinnar.

http://www.soltorp.com

 
Linda

Linda

28 september 2009 21:37

Men fy det var ju inte alls kul!
Lilla popcornet!

Attans skit med pinnarna med

Kram

http://www.mindgames.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

28 september 2009 22:02

Nej vilket skit!
Blir inte lätt att hålla lille Jax lugn, den stackarn.
Hur lyckas du alltid komma precis efter pinnplaceringarna??? Det är helt ofattbart.

 
Emma, Harry och Hilja

Emma, Harry och Hilja

28 september 2009 22:39

Jag vill inte skrämma dig, men Ann Thorén är ingen favorit hos mig... Hon har behandlat Harry helt fel när han var skadad, ställde helt fel diagnos och skickade oss till Strömsholm på operation. Skulle jag vara du så skulle jag försöka få tag i en annan veterinär för ett andra utlåtande.

Ann missade dessutom ett kraftigt blåsljud på Harrys uppfödares ena valpkull vid besiktningen. Sen kan givetvis Ann Thorén ha helt rätt, det är svårt att ställa diagnoser på skadade hundar.

Håller tummarna för att sötaste Jax snart blir bra igen!

http://herrharry.se

 
Ewa

Ewa

29 september 2009 08:10

Men kära nån - trist trist o trist. Det låter nästan som mitt 2009 fast i komprimerad form... Andas och försök att göra bästa möjliga - du kan inte ändra något i alla fall. STOR BAMSEKRAM!!! Ewa

http://levnu.bloggagratis.se

 
Mikaela

Mikaela

30 september 2009 09:21

Besökte en fysioterapeut igår och fick uppleva att veterinärer tydligen kan misställa diagnoser ang. hälta på hund. De viktigaste tiden vid hälta är de första 3-7 dagarna då man kan ge rätt läkning. Ibland är inte vila det bästa... Bara en "hint" så. Det kan vara bättre att gå till en fysioterapeut eller liknande, än en veterinär.

Min kompis har haft en halt hund i ca 1 år och gått från vet. till vet. Nu verkar det som om att hältan endast kan bli bättre, inte försvinna helt. (...)

(Vill inte måla fan på väggen så, men bara "varna" för att vet. inte alltid kan hundens muskler, leder och hur de ska läka på bästa sätt)

Håller tummarna för lille Jax!

http://www.elegantdogs.se

 
AK

AK

4 oktober 2009 20:13

Hoppas det är bättre med lilla Jax. Inget vidare att behöva hålla sig i stillhet när man har så mycket spring i benen.

Kram på er!

http://softabrudar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards