Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Så det kan gå......

Av Tina - 3 augusti 2009 14:20


Japp en liten uppdatering kanske?

Har semester fortfarande,skönt. Det värsta är att den håller på att ta slut,om en vecka är det dax att infinna sig igen!!


Wiggo och jag var till Knivsta i onsdags på deras kvällstävling i klass 3.

Alltid trivsamt på Knivsta! Tyvärr inga höjdarresultat då vi lyckades få 5 fel i båda loppen, vad kräsen man är!! Men klass 3 är klass 3 och med en 5:a kommer man ingen stans!

Jag var trots allt nöjd, kanske inte med 5:an på balansen (vår akkilleshäl....)

Men det var ett kul lopp med tryck i och Wiggo sög på hindren!

Hoppklassen, Wiggo kanon, men när näst sista hinder är en MAXAD oxer i uppförbacke då fick lilla Wiggo jobbigt! Hade redan innan sett flera stycken riva den kraftigt och beslutat mig att inte hoppa den om vi hade fel.

MEN vi var felfria dit så visst styr man på.....=(

Wiggo tog dock ingen skada sån tur va!!


Lördagkväll styrde jag med Wiggo och Jax mot Åkersberga, på söndagen hade dom lagklasser och klass 2.

Tyvärr inga framgångar med laget i form av pinnar men en del fina lopp var det trotts allt!

Jag startade klass 2 med Jax, i Agilityn blev han lite yr efter att jag gjort bubbla bakombyten och missade en tunnelöppning, sen hoppade han gungan, ORDENTLIGT så då fick lilleman allt göra om!

Hopp 2 ett fint lopp ,nollat och vinst, pinne 3 = Hoppklass 3 nästa för lille JAX!!

KUL men samtidigt lite tidigt , han är inte gammal, måste se till att ha det i åtanke och inte kräva för svårt av honom!!

Så denna vecka går åt att fixa det sista inför vår tävling i helgen,dom flesta av er ser jag väll då!!

Vi ses!!

 
 
Mikaela

Mikaela

3 augusti 2009 21:04

Fasen, Tina - GRATTIS!!! Vill du köra Ella i hoppklass kanske ;) haha, för oss går det troll alltså. Ska testa lyckan i Knivsta nästa vecka. Hoppas på medvind då.

Ses till helgen!

http://www.elegantdogs.se

 
Ingen bild

Malin och Diezel

4 augusti 2009 11:57

Men grattis!!

Nästa lagtävling,då jäklar ;)). Syns på fredag!



 
Åsa

Åsa

4 augusti 2009 15:07

GRATTIS!!! Välkommen till trean!

http://www.soltorp.com

 
Ewa

Ewa

5 augusti 2009 08:15

GRATTIS - lille Jax... fast han var ju så himla ung vid sin första start - 4 månader? i Tidaholm så det var nog bara väntat ;o)

Vi ses på fredag - men du - vart parkerar jag? VÄGRAR backa en meter i onödan med vagnen!!! Kram Ewa

http://levnu.bloggagratis.se

 
Mikaela

Mikaela

12 augusti 2009 00:15

haha, nu var du allt snabb - tack så mycket!
Det kändes otroligt härligt. Nu har det nog lossnat. Nu ska vi ha lite agilityvila ett tag. Ganska skönt faktiskt.
Lycka till i helgen!
Kram

http://www.elegantdogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards