Direktlänk till inlägg 27 november 2008

45 dagar......

Av Tina - 27 november 2008 18:28


eller 6½ vecka  har jag nu vart RÖKFRI !!

Rätt så skönt fast samtidigt känns det lite "fattigt" det finns många stunder en liten cigg passar bra.....

Varje måndag lägger jag 175 kr i en liten fin skål så den är nu uppe i 1050kr,jag kommer bli rik!


I övrigt så är det väldigt mörkt just nu på dom flesta fronter ,tycker jag är mest trött hela tiden!

All snö är totalt borta nu och det är skitigt å blött,jag har en fet shettis i tädgården efter att ha provat det mesta,får göra ett försök att byta eltråd förhoppningsvis till helgen så får vi se om det blir bättre.


Var precis ute och lattjade lite med Jax på mitt hinder , däck och slalom....i lampans dåliga sken är han så duktig 12 portar både höger och vänster.

Ska bli kul och se om han har tid med det i en bana sen?

Känner att säcken nu är prio ett inför nästa träning,den är lätt att glömma bort på något vis. Nu blir det träning både söndag (med Kumla) och måndag(med Byrackarn) jättebra!


Så är det då ett måste till....julklappar,det är nog dax att börja shoppa några nu men jag tycker det är så skönt att bara skrota runt hemma just nu ,har ingen lust att åka och handla!


Något tråkigt var oxå att även vi blir drabbade nu,på jobbet i natt berättade dom att det skulle varslas folk hos oss med! Jag tror det är lungt för min del än så länge men det är tråkigt i alla fall,det förstör för så många!


Vi se,någonstans ute i mörkret!

Hittade detta i en gästbok,SÅ BRA !!


Du vet att du är en hundmänniska när...
1) Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar.

2) Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger.

3) Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund.

4) Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn ". (Bonus: De börjar kalla dem "sina hundbarn".)


5) 90 procent av din tid uppkopplad på internet har hundanknytning (du kollar vad för nytt som dyker upp när du skriver in din hunds ras i sökmotorn, läser listor, kollar bilder, ljud och FAQ:s, etc.)

6) Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.

7) Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår.

8) Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis och svarta plastpåsar överallt. (Bonus: Du har gjort det här på en finare inrättning.)

9) Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr eller pedikyr i hela ditt liv.

10) Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga.

11) Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund.

12) Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens över en folksamling.

13) Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem eller när de kommer direkt från kemtvätten.

14) Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?"

15) De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar (med eller utan människor).

16) Du glömmer aldrig din hunds födelsedag, men din egen bröllopsdag eller sambos födelsedag kommer du först ihåg efter en vecka.




 
 
Ylva

Ylva

28 november 2008 19:46

Yay för dig som blivit rökfri! Duktig du är.

Jag läste först att du hade en fet SHELTIE i trädgården och tyckte att det lät lite skumt att du skulle sätta eltråd (för att hålla kvar den i trädgården så att den inte rymde, tänkte jag). :D Sedan läste jag en gång till och fattade.

http://hagstedt.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards