Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

Ett beslut.......

Av Tina - 27 mars 2008 17:48


kan va så svårt att fatta!!

I dag har jag tagit ett stort och mkt svårt beslut!! Våran gamla Ettan fick somna i dag! Just nu är jag helt övertygad om att hon springer på glada ben å jagar en massa katter i väntan på kvällsmaten bestående av köttbullar å korv....å lite pannkaka till efterätt!!


Ettan skulle snart fylla 14 år och var min första hund! Hon har vart pigg å go hela sitt liv alltid sovet under täcket,en ricktig fryslort som man fått putta ut genom dörren om det vart under +10 grader ute!!


Därför var mitt val --Ettan skulle inte hamna i nån frysbox på nån klinik eller i en kall grav nånstans!

Ettan å jag åkte i dag iväg till Karin i Lanna som gav henne sprutan-jag åkte sen raka vägen till kremaroriet utanför fjugesta och väntade där sen så  hon fick följa med hem igen!! Jag var med henne hela vägen! Ettan har fått en urna i trä och får vara där tills jag kanske fattar något annat beslut!!

Det är tungt.....jättetungt...men jag hoppas det var rätt beslut!

Det har kommit en hel del "skavanker" den sista tiden och jag har lovat mig själv att aldrig låta hundarna lida på min bekostnad!! Jag tror det var rätt tid nu.....man ska nog inte vänta till dom ligger med benen i vädret!!

Ettan fick lämna livet med stor värdighet!!


Tyvärr har jag inte just några kort på Ettan i datan men ett par st bilder finns som jag skickar med i dag!!


Vi ses!!

 
 
Åsa

Åsa

28 mars 2008 11:16

Det är alltid jobbigt att ta det beslutet, men alldeles säkert var det rätt beslut du tog. Som du skrev ska man inte ha sina älsklingar kvar för sin egen skull.
Kram på dig.

http://roo.bloggagratis.se

 
Biggan

Biggan

29 mars 2008 09:51

Ja, visst är det tungt med sådana beslut. 14 år är ändå ett långt liv och inget liv varar som bekant för evigt.

Jag är säker på att hon nu hoppar o skuttar o leker, på nåt varmt o gott moln. Tittar ner på er ibland o viftar glatt med svansen.

Kram på er!

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Mikaela

Mikaela

29 mars 2008 16:27

bävar för den dagen då jag också måste fatta liknande beslut! Man kan liksom inte föreställa sig hur det är, mer än att det nog är det värsta man kan göra... Håller med ovanstående, 14år är ett långt liv.
Kramar

http://www.elegantdogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards