Direktlänk till inlägg 25 mars 2008

Rättvik........

Av Tina - 25 mars 2008 12:25


ska försöka mig på en summering av helgen!!

Underbart kul men ack så trött man blir....sov före kl.10 varje kväll!!

Stefan var med ,min sambo, å Kita,Wiggo,Killen å Jax! Vi hade en stuga med både toa dusch å TV så det var kanon.....

Kom upp på torsdagen var till hallen å kollade lite å lämnade burar å så....klass 1 körde på torsdagen så det var redan fullt tryck i hallen!!

Rättvikshallen är så underbar....uppvärmd, ljus, stor,bra underlag, två banor och en massa utrymme kvar ändå. Det är en körhall på en lantbruksskola!!

Resultaten var väll lite varierande å så men ,som jag sa det var jag å den svenska(+del av norska) eliten på plats!!

LÖRDAG  KITA agility 2  = Disk, kommer ej ihåg varför? HOPP 2, 15 fel ett par rivningar men en totalt ladad Kita!! TVå Kanonslalom!! Nöjd ändå!!

                WIGGO  Hopp 3 =Disk Wiggo gjorde ett felfritt kanonlopp men matte fick hjärnsläpp å kortade av banan med tre hinder!!!!(tyckte vi skulle få en bra tid!!)  Agility 3 = 10 fel- gick ur slalom å missade säcken för att ha något att skylla på så låg solen mitt i detta!!??

Int.agility 3= 5 fel en vägran tog ej ett bakombyte på hinder. plac.22 av 51!

SÖNDAG:   KITA-  tyvärr disk- disk  dock mkt framåt å glad med åtminstånde ett perfekt slalom!!

                 WIGGO:  MKT bra dag.  SM- nolla i hoppklassen plac 14 av 63 !!

Kanonlopp på en knicksig bana!!  Agility- 5 fel på gungan, oj va tidigt han hoppade men han missbedömde nog å kunde helt enkelt inte stanna,allt annat "knicks" gick mkt bra!!  plac- 22 av 55 å grejade tiden!!

MÅNDAG :  KITA  Kanon.klantiga fel av matte bara!! Hopp 5 fel en vägran där jag vek av för tidigt!! plac 11 av 23 !! Agility 10 fel en rivning på hinder två samt ett hoppat A-hinder!!(ingen tvekan kan ja säga!!)Men en go å glad Kita dock väldigt trött mellan å efter klasserna!! Njöt gått i husses knä under en filt sen!!

WIGGO.....ingen bra dag!! två Disk  jag tar dock på mig dom diskarna helt å hållet!! totalt slut efter helgen å totalt genomförkyld Wiggo höll ihop riktigt bra å var med på banan i alla lopp i alla fall!!


Killen å Jax skötte sig utmärkt hela helgen det bästa av allt var att få kuta runt som galningar på golfbanan!!


Tur hade vi med vädret....dock lite kallt ca 14 minus på morgonen men solsken på dagarna å inget kladd ute!! Klarade oss bra på hemvägen oxå å klarade oss från snön!! Nu är det dock ett par dm. utanför fönstret!!

Så denna gång var vädret med oss!! Stackars dom som hade längre än oss bara....vet några som skulle till Jönköping t.ex

Summa kardemmumma.....jag har haft en toppenpåsk å längtar till kommande tävlingar fast först vill jag bli kvitt denna förkylning!!!

Jax å Wiggo får pryda bloggen i dag!!

Vi ses!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards