Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Kul med lite medgång ibland....

Av Tina - 15 december 2009 18:58


Nu ska ni få en rolig historia. I alla fall för mig till slut!

I Maj månad var jag på tävlingar i Knivsta, mitt i allt går min bil i baklås och i bilen ligger nyklarna och KITA !! Solen börjar titta fram och det är risk för att det blir varmt i bilen. Med hjälp av lite goa klubbkamrater försöker vi oss på ett inbrott i min bil.....går inte....   Ringer Polisen som skickar mig vidare till Uppsala bärgaren. Därifrån kommer det ut en mkt envis kille efter en halvtimma! Vi har täckt bilen och Kita ligger där inne och njuter i bilen hon älskar när det är varmt å gott!!

Efter mkt pillande och killen har fått upp knappen i dörren fast bilen låser inte upp sig ändå...... Han ringer en polare, ja då har man just en sån modell på bil som måste låsas upp med den lilla dosan på nyckeln......

Han fiskar vidare och lyckas fiska ut 2 av mina jackor genom springan i dörren i den andra ligger nyckeln !!!! Yippiii!!

Så till det smått roliga, jag har en extra drulle försäkring som ska täcka sådana saker. Bärgaren skickar alltså fakturan direkt till dom. Till saken hör att man ska ringa ett speciellt telenr för att få ut bolagets arbetare vid olycka. Bara det att det nummret ligger då inlåst i handsfacket!! Jag har alltså inte ringt det......


Den 27 November kommer det ett brev om att jag ska betala 1230 kr till bärgaren för denna händelse eftersom jag inte ringt deras nr.......HALLÅÅÅ  !!

Jag får glatt betala dessa och göra ett efterkrav till dom skrivs i detta brev!


I dag får jag ett brev där det står följande:

Vi kommer att göra ett undantag och ersätta dig. För att du inte fick fakturan förrens den 27/11 och att skadeorsaken var AKUT !! (Hund i bil!) gissar jag...Dom fick en mkt rolig histori från mig att läsa........

Så snart kanske denna sak är fixad, men tänk att det ska skickas en massa papper åt alla håll för en sådan grej!! Men nu var det ju bra åt mitt håll så jag kanske behåller försäkringen?   

Vi ses!!

 
 
Pia

Pia

15 december 2009 21:37

hahaha :D så det kan gå... det slutade ju lyckligt

http://www.lillablidkulla.se

 
Åsa

Åsa

15 december 2009 22:00

Haha, jo vi hade ju allt lite roligt åt det där redan för ett halvår sen, i alla fall efter det att lilla Kita verkade må bra. du glömde att hon hade täcke på sig också! ;o)

http://www.soltorp.com

 
Inger med flock

Inger med flock

21 december 2009 14:09

Ha ha ja den va bra!

http://olsen.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

22 december 2009 20:17

God Jul och Gott nytt år! Kramar från Jenny och tjejerna.

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Jenka1

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 april 2012 16:30

Gösses vilken helg det har varit , troligen den konstigaste "agilityhelg" som jag upplevt så här långt!! Startade med att Ta mig til Sötälje..  på fredagen till Pirjo å Uffe! Pirjo hade lagat MKT god mat!!!   Å efterrätt KANON!! När vi kollade ...

Av Tina - 2 december 2011 21:42

Boendetips till  Kumla BK´s tävling den 31/3(lag) ,1/4 (klass3) -2012   Jag har bokat bäddar på Markebäcks Gård utanför Askersund. Ca. 7 km från ridhuset med tävlingen! http://www.markeback.se/anlaggning.html   En privatägd hästanläggni...

Av Tina - 21 juni 2011 12:38

  Bloggar ju inte allt för ofta men.... här kommer lite funderingar.... SM är ju det man siktar på hela året som klass 3 förare , att lyckas kvala dit och få vara med. Lite halvt hysteriskt i mina ögomn men ändå, visst vill man vara med!   Ja...

Av Tina - 13 mars 2011 19:09


Mycket lyckad dag i Kungsör! Sista deltävlingen i Djurmagasinets agility cup och Bärgslagsbladets hopp cup ! JAX och jag klaffade inte riktigt i dag, dock 1 nolla och 2:plac i en hoppklass. !! 2:a totalt i hoppcupen! =) WIGGO ,stencool!! 1:a i...

Av Tina - 12 februari 2011 20:04

  ....så måste jag ju lägga in det här fina kortet från dagens årsmöte på Kumla BK!    Wiggo fick i dag priser för att han tog agility och hopp vinnare (championat) titeln förra året och Jax fick för hopp. Jättefina  glasgrejor!!     trevli...

Presentation


Tina´s team
Wiggo,Killen,Kita,Jax

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards